Saturday, April 2, 2011

Alamak...AKu Dh BasaH....

amacam?
suspen tak tajuk tu?
hehehehehheeh...(ish3...shafa oiiiiiii...propa je lebih ko ni...huhuhu)
sebenornyer...kisah basah2 ni blaku pagi tadi........
jeng...jeng...jeng...

alkisahnya...pagi tadi sekolah aku menganjurkan Kejohanan Merentas Desa Tahunan Tahun 2011...
so...senang cakap...arini satu ari P&P tidak dijalankan...
sebabnyer....
sume ckgu ckgi n anak2 murid bergediksss di tengah padang...
heheheheh...memang seronok...
i loikeeeeee...
tp sebelum sume orang boleh menggediks...
kena la der upacara perasmian dulu kan...
dan upacara perasmian untuk kejohanan kali ni..,.
dibuat oleh Tuan Pengetua....
dan selepas je tamat upacara perasmian...
yehaaaaa...tibala saat yang ditunggu2...
iaitu aktiviti pemanasan badan...senamrobik
kalau time Sukantara aritu aku jadi ketua ajk kecergasan...
tapi kali ni...aku cuma membantu jer sebab untuk kejohanan kali ni tak ader ajk kecergasan...
tapi tak per...senamrobik tetap jalannn....
lagipun...
budak2 yang join senamrobik aritu diambil semula untuk kali ni...
so aku cuma perlu sediakan lagu je la untuk senamrobik tu...
senang ajer dong...

dan yang bestnye...ckgu ckgi memang sporting...i tell u la...
sume ckgu ckgi bersemangat nk join erobik...
kalau tak caya...kita layan pic2 kat bawah ni...

 heheheh...Ckgu Che Nor cam tengah bagi syarahan agama jer...
nampak bersemangat...(pic ni amek drp salah seorang student...pic2 len di bawah juga)
 ha tengok tu betapa bersemangatnyer Ckgu Tan Yean Nee (baju putih kuning) 
ngan Kak Asma (hijau putih)...
aku lak( yg gojes pkai baju biru tu)...dah macam nak menari makyong kot...
melentik jari i tau...auww
dan yang ni...barisan ckgi yang memang slumber join erobik....
cayala...len kali kite wat lagi yek...
sape setuju angkat tangan...heheheh...bagus2...nampknyer sume setuju.....hahahahahah

ha amacam....?betul tak aku cakap...
sporting tak ckgu ckgi sekolah aku?
betul kan? aku tak tipu kan?
tapi kan...sayangnyer...anak2 murid kami tak pulak sporting...
hanya sebilangan je yang turut wat erobik tu sama2...
yang len lebih suke perhati tanpa wat pe2...
ckgu ckgi ni dah macam wat persembahan untuk diorang plak...
depa syok tengok ckgu ckgi ni bergediks erobik...
adoiiiiii...sayang....
tak dapek den nak nolong nya ha......

abis je erobik...dalam kul 8.30+++ gitu...peserta2 larian merentas desa pun dilepaskan...
adela dalam 20 minit kot pas je diorang dilepaskan,......
tibe2......
jeng...jeng...jeng...
hujan turun dengan lebatnyer......
yehuuuuuuuuu...saya suke hujan....
tapi nak wat camner kan...
budak2 dh dilepaskan lari...tak kan nak panggil depa patah balik kot...
sok...kami ckgu ckgi yang bertugas kena la gak tggu kat garisan penamat tu...
dengan harapan...cepatla budak2 tu sampai sebab dh hujan kan?
dan seperti yang diharapkan...
memang cepat je budak2 tu sampai...
alasannyer...
Budak: Lau Se (tak tau la ejaan ni betul ke tak...tapi maksudnye CKGU yer)...kami lali cepat2 woo...ujan sulah tulun..nanti basah lo....(lari cepat2 pun sbrnyer memang diorang dah basah pun...heheheh)
tapi tu alasan je la...tak nak basah konon...
tapi pastu aku nengok....amboi2...leh plak depa bersuke ria di tengah padang dalam hujan lebat tu...
siap men kejar2 lagi...
ish3...kamu ni wat ckgu tergoda je la...
kalau la aku masih lagi bebudak...nak je aku join gak.....hahahahahha...hampeh.....
dan...agak2 dalam kul 10.30 ++ gitu...hujan pun berhenti...
so...dapatla upacara penyampaian hadiah dilakukan...
dan cuba teka sape jadi pengacara majlis time tu....
heheheh...
sape lagi...aku la...hahahahah...aku dah sign kontrak seumur hidup jadi MC tau...
hahahahah...(ok2...aku tipu jer...)
alhamdulillah...sume berjalan lancar...
walaupun sebenarnyer...de la gak yang aku tersasul2 gitu...
aku tak sempurna...aku sedar tu...
insyaAllah len kali aku perbaiki lagi...Amin...
dan tahniah kepada sume yang memberikan kerjasama...
dan Johan Kejohanan Merentas Desa Tahun 2011...
dimenangi oleh Rumah Hang Kasturi...(Kuning)...
untuk Naib Johan dan Tempat Ketiga...aku dah lupe la...
almaklumlah...dah tue kan...
tapi rasanye Naib Johan tu dapat kat Rumah Hang Lekir (Biru)...
dan Tempat Ketiga jatuh pada Rumah Hang Tuah (Merah)...
(nanti aku cek balik yer...)
dan di mana kedudukan rumah sukan aku iaitu Rumah Hang Jebat?
huhuhuhu...dah ader 4 buah rumah sukan je kan...
so faham2 la...
Tempat Keempat aka Tempat Terakhir jatuh pada Rumah Hang Jebat (Hijau) uhuhuhu...
aku kuciwaaaaaaaaaaaaaaa.....
tapi tak pe...tak bole patah semangat...kite usaha lagi nanti sayang2ku sekalian)
chaiyok3....

walaupun berhujan...walaupun terpaksa berbasahan...(sile jangan cari dalam Kamus Dewan yer...sebab sah2 tak kan jumpa maksud perkataan ni)...
tapi sebenarnyer...kejohanan kali ni tetap berjaya pada pandangan aku...
walaupun hujan lebat...tapi komitmen budak2...ckgu ckgi...memang superb...
sanggup berhujan...memang terbaiklah....
clap...clap...clap...
tahun depan kalau wat dalam hujan lagi pun ok jugak kan?
hehhehehehehheheheheheheh
p/s:ok la kan berlari dalam hujan...tak la berpeluh2 sangat kan...lagipun sejuk je rasanyer....






No comments:

NUFFNANG ADS KAMI