Tuesday, July 19, 2011

TeNangLa Jap...

as salam...

tenang?
tentu tertanya kan kenapa saya tulis tajuk entry 'tenangla jap'
sebenarnya...pagi tadi semasa di sekolah...
saya sepatutnya dicerap oleh Ketua Bidang saya...
patutnya sewaktu saya mengajar kelas 5K2...pada jam 12.30 petang...
namun, tunggu punya tunggu...
xnampak pun Ketua Bidang saya datang untuk cerap...
so xpela...saya teruskan jugak P&P macam biasa jela...
hati yang pada mulanya agak sikit gundah gulana...
akhirnya jadi tenangla...
tapi saya tau...
mungkin pencerapan ni akan dibuat minggu depan...
so...sementara tu...leh la saya tenangkan diri dulu...heheheheh
minggu depan punya cerita...kite tolak tepi dulu...lalalalalalal

mmm...kali ni saya ajar tatabahasa...
tentang 'Kata Kerja Terbitan"
walaupun sebenarnya benda alah ni setiap tahun diajar...
namun der gak yang lupa tuh...
alahai anak muridku...
tapi...pas je terang tentang penggunaan awalan meN- untuk membentuk kata terbitan...
nampaknya menunjukkan sedikit peningkatanla...
semasa aktiviti mencari kata kerja terbitan yang berawalan meN- melalui lembaran akhbar...
nampaknya...masing2 bersemangat mencari...
bagus2...
der la sikit cikgu nampak perubahan kamu sayang...
harap2 bole la teruskan perubahan ni kan?

p/s:eh...percubaan SPM dah nak dekatla...dah bersiap sedia ke semua anak muridku ni?mmmmmmmm

No comments:

NUFFNANG ADS KAMI