Tuesday, September 6, 2011

Hari Kedua : Movie Yang Paling Best Pernah Anda Tonton

as salam...

hey...hey..hey...hey...
(sile sebut ikut rentak lagu Liyana Jasmay tu ye...siap ngan nada gedik-gediks)
heheheheh...

macam mane ngan arini?
semua ada baik?
harap-harap semua baik la ye...

ok...kalau semalam saya buat cabaran untuk hari pertama...
jadi...hari ni cabaran ini masuk hari yang kedua...
untuk cabaran hari kedua ini...
soalannyer ialah :

MOVIE YANG PALING BEST PERNAH ANDA TONTON

jawapannyer :

bagi saya filem yang best yang saya pernah tonton...
yang membuatkan saya tak pernah jemu menontonnyer (walau dah berpulu-puluh kali disiarkan...
sampai dah bole hafal dialog...)
ialah filem-filem karya Mamat Khalid
terutamanya...
MAN LAKSA dan ZOMBIE KAMPUNG PISANG

saya memang suke betul ngan cite ni...
walaupun der pihak yang anggap filem-filem Mamat Khalid ni asyik-asyik versi kampung je...
tapi saya memang suke...
mungkin sebab versi kampung tu la yang menyebabkan saya berasa seolah-olah saya sebahagian daripada filem tu...(cewahhhhhhh)

bagi saya...cerita filem tu ader maksud yang tersendiri...
yang perlu kita fahami...
kalau kite tengok dari mata kasar...
dah tentu kite tak dapat memahaminya...
saya bukanla seorang yang pandai sangat tentang maksud tersirat ni...
tapi...ader sinis sebalik lawak yang dibawa oleh setiap pelakon...
itu yang saya rasakan...

selain filem Mamat Khalid...
saya sebenarnya suke semua karya Allahyarham Yasmin Ahmad...
sebab karya die jujur.....

al-fatihah untuk Yasmin Ahmad...

p/s: kalau tengok Man Laksa...memang kelakar sangat bile part...seorang bapa kena menyanyi sambil sebelah tangan dukung anak die...dan kakinye dikepit oleh anak-anaknye yang lain...bile isterinya yang keje nurse tu amek anak-anak...terus bapanya menyanyi sambil menari sakan...hahahahah...kelakar sangat...

No comments:

NUFFNANG ADS KAMI