Monday, September 5, 2011

Hari Pertama : Lagu Yang Anda Dengar Hari Ini

as salam...

ha macam mane permulaan hari bekerja dan bersekolah selepas sakan beraya?
seronok?
atau masih lagi mengharapkan dapat cuti lama-lama? (heheheh...saya la tuh)

permulaan ke sekolah untuk arini...
agak okla...
walaupun terus-terang saya cakap...kemalasan melanda diri...
malas nk bersiap ke sekolah...
malas nak bangun pagi-pagi...
hahahah...tapi akhirnye tetap jugak ke sekolah...
tak men la ponteng-ponteng ok...
cikgu kena tunjukkan imej baik depan pelajar...heheheh

ok2...dah banyak yang saya melalut ni...
ingat lagi tak dengan cabaran 30 hari yang saya nk sahut tu?
kalau tak ingat...sila tekan button KLIK  ini...

jadi arini...saya akan mula menjawab soalan yang pertama untuk hari yang pertama...
soalannya adalah...
LAGU YANG ANDA DENGAR HARI INI

jawapannyer:

hari ni pagi-pagi lepas je start je enjin kete...
bile on je radio...
lagu yang saya mula-mula dengar adalah lagu Allahyarham SUDIRMAN HJ. ARSHAD
lagu yang bertajuk...DARI JAUH KUPOHONKAN AMPUN MAAF
huhukhukhuk...sedih tul bile dengar...
walaupun saya leh minta ampun maaf ngan mama depan-depan je...
tapi bile dengar je lirik lagu tu...ditambah lak ngan sore Allahyarham...
memang tacing sungguh...(ye saya memang Ratu Tacing / Sentap )
di tambah pula...
bile saya tak dapat memohon maaf di pagi raya dengan arwah abah...
nak buat macam mana...
Allah lebih sayangkan arwah abah...sebab tu DIA amek abah awal...
mmmmmmmmmm

pastu...saya dengar lagu...SATU HARI DI HARI RAYA...
ha ni lagu nyanyian M. NASIR...
yang ni memang lagu favorite saya...
konon-konon mula la nak feeling-feeling...
sekali...ha amek kau....
lagu ni ditukar lirik kepada bahasa inggeris oleh SALIH YAACOB...
hahahah...memang lawak....
spoilkan feeling saya je la...
tapi memang layan gak la...
layan sambil gelak terkekek-kekek...

saya jugak dengar lagu nyanyian ADAM AF jugak tadi
lagu yang bertajuk BENAR-BENAR...
ha yang ni xsampai abis...
sebab lagu ni sebenarnya assign tone yang saya buat untuk En. KAMI...
hahahahah...dengar tang korus je la...
heheheheheheh


dan lagu terakhir yang saya dengar sebelum saya menulis entry ini ialah...
lagu POKOK...
nyanyian MEET UNCLE HUSSIN feat HAZAMA...
layan...
first time dengar lagu ni time konsert mingguan AF9...
time tu Hazama der dalam akademi lagi...
so lagu ni didendangkan oleh Nubhan time tu...
bile dengar cam best je...
sebab lirik die der cam lirik lagu time budak-budak dulu....
"tanyer sama pokok...apa sebab goyang...nanti jawab pokok angin yang goncang..."
heheheheh...suke...

k la...
sebenarnye de lagi lagu yang saya dengar arini...
tapi kalau nak tulis semua...
ditambah nak bagi komen lagi kt lagu-lagu tu...
ish...kang panjang lak entry ni...
jadi saya amek beberapa lagu je yang saya paling suke dengar...
esok...
saya akan cuba menjawab soalan seterusnya ye...
chaiyok2...tengah bersemangat waja ni...

adios...






No comments:

NUFFNANG ADS KAMI