Monday, January 31, 2011

MarI KiTe MakaN RotI Itu...

hehehehe...
arini nk men msk2 ye tuan2 dan puan2...
sbnrnyer dh lama pun men2 msk2 ni...
tp sbb mls nk transfer pic dr kamera ke laptop...
so sesi msk memask tpksa la diperamkan...

dan utk kali ni...
kite bljr buat roti sosej daisy yer...
kat maner dpt resepi sedap ni?
heheheh...aku dpt resepi ni sbnrnyer drp blog mizzlullaby KLIK disini...
suke btul bca blog ML ni...orgnyer pun comel jer...
lg untung die still bljr kt oversea nun kat Rusia...wehu...
best3...
klu korg tanyer dr maner ML dpt resepi tu...
korg kn tanyer la kt ML sendiri yer...hehehehhe


klu rasa2 nk resepi....g je la kt blog ML tu yer...
aku mls lak nk taip resepi pnjg2...
so...kite lyn gmbr je la yer...
roti yang aku buat ni...xla gebu sgt...
tp utk percubaan kali pertama...rasanyer bole thn la...
kot nk buka kedai kek...rasanyer kn btahun gak aku kena menuntut dr sifu2 ni...huhuhuhu

so...kite layannnnnnnnnnn...
 tadaaaa...ni rupe tepung pas diuli2 dan dibiarkan dlm 30 minit (rasanyer la...dh lupe la...huhuhuhu) nk bg yis tu kembang...
mmg kmbang semangkuk jadinyer....

 ni plak...pas adunan roti td digulung2 pastu dipotong2..
.dan kemudian di cntum2kan menjadi bentuk bunga daisy...
bentuk roti aku buat ni xjd cm bunga daisy sgt...
almaklumlah...percubaan pertama...
tp rasanyer der iras kot cm bunga daisy kn?
hehehehehh....


 pas je dh bentuk2 menjdi bunga daisy...sapukan sos cili n mayonis kt atas roti tu...
klu nk biarkan atas roti tu kosong pun ok gak...
tp aku ni suke pedas2...so ltkla sos cili...
tp sbnrnyer xla pedas mane pun...
huhuhu...kuciwa...
agknyer klu ltk hirisan cili padi bru terangkat kot...opppssssss



 ha ni rupe pas dh bakar...
nmpk garing kan atas roti tu...
wpun nmpk cm keras...tp sbnrnyer xla keras sgt...dh jd cm rangup lak bile gigit2 roti ni...
bole la kan...


 ni roti yg eirul request...
eirul cuma nk roti yg digulungkan ngan sosej kt dalam tu...
konon2 cm roti kt kedai kek la...
ye la tu...


 ha yg ni plak...roti cik Ct Wan Kembang...
tabur2 coklat rice kat atas tu...
cra nk wat gulungan tu...ala2 cm nk buat dandan kat rambut tu...



 dan inilah hasil roti yg ktorg paggil roti cmpur2...
mcm2 bentuk ader...tp rasanyer ttp sama....
heheheheh



 yg ni sbnrnyer baki adunan td...oleh sbb dh mls nk buat bentuk...
so mama cuma wat bulat2 kecil pastu msukkn ke dalam acuan muffin...
ha roti yg ni mmg totally kosong...
sbbnyer nk wat cicah ngan air kopi...
nyum3...


 ha ni la rupe roti wat cicah ngan air kopi...
cuma dpt wat 6 ketul jer...
tp dlm gmbr ni cuma de 5 sbb yg lg 1 dh selamat msuk dlm perut...burpppppppp...
dh nama pun baki adunan kan...
maner nk dpt wat byk2....



hehehehehe...aku mmg bkn tukang msk yg baik...
trun dpur utk memasak pun jrg...
tp msuk dpur utk mkn mmg hari2...
tp bile dtg mood baik...
leh jd gak hasilnyer wlu xseberapa...
yg pntg bile kitorg satu family mkn roti2 tu...
rasanyer bole thannnnnnnnnnnnnnnnnn
(heheheh...puji diri sendiri nmpk...der aku kisahhhhh)

p/s:pasni aku msukkn pulak cite cubaan mbuat cupcakes yer...
tp yg ni pun ala2 jadi ngan xjadi jer...huhuhuhuhuhu



2 comments:

MnM said...

uihhhhh...syOk lah!

shy princessha said...

heheheheh...aku try wat...first time tu...
asal jd la....

NUFFNANG ADS KAMI