Tuesday, February 15, 2011

Ayark Apek.....Nape Lu Buat Begitu Ma?

apek?ha sape apek?
no...no...no...bkn skandal baru yer..
bkn juga Khairul Fahmi penjaga gol negara yg hot tu...
tidak...tidak...tidak...
tp ni psl sorg apek yg tlh mbuatkn darahku mbuak cm Letusan Gunung Berapi.....
kebabooooooooooooommmmmmmmmmmmmm...bom...bom....

ni psl kes yg blaku ari Jumaat lps...
kes?polis?....
mmmmm...de la gak kaitan ngan sume2 di atas tu...
Jumaat lps...aku EKSIDENT.......
sungguh sukar dipercayai...
wpun aku ni bknla sorg yg pakar memandu cm MICHAEL SCHUMACHER tu...
tp aku ni mmgla bhati2 bile memandu (puji diri sendiri sikit...hehehh)...
memandu mengikut tahap kelajuan yg dibenarkan...
sng ckp...pe yg ditulis dlm buku yg aku baca time nk ujian memandu tu...
cm tu la aku praktikkan time di jalan raya...
tmbh2 bile mama de kt sebelah...

gile ko nk drive kete laju2...


kang xpsl2 telinga aku kena tadah ceramah free drp mama...
oh tidakkkkkkkkkk...

alkisahnyer...jumaat lps...pas je balik dr sekolah...
trus bw mama g sek adik aku, Cik Ct Wan Kembang tu kt sitiawan...
kononnyer nk g melawat die la...
tp bile je aku smpai kt area Taman Pelangi n Taman Setia Jaya tu...
tibe2....
de la sorg apek ni...tnpa bg pe2 signal...tnpa menoleh ke blkg...dan tanpa ape2...
sesedap badak je die belok ke kanan...
ayoooooooo.....jarak die ngan kete aku yg comel tu...
xsmpai pun sejengkal....
gile ke ape ko apek...xsyg nyawa ko ker?
xsyg family ko ker?
so nak wat cmner lg...dgn jarak cmtu...brek pun xguna...
aku brek pun tp dh jarak dkt sgt...
akhirnyer BOOOOOMMMMMMM...
aku melanggar apek tu....
xdapek nk tolong la...

tp sbgai seorg yg mpunyai hati perut...
pas je park kete kt tepi jln...aku ngan mama pun kuar jumpa apek tu...
ye la...aku tgk kaki die dh bdarah...
so...xkan la aku nk wat bodo je kan....
tp ptnyaan aku, si apek ni bls ngan tengkingan...
ayark apek...telinga sya blm pekak lg la...xpyh la nk tengking2 ma...
dh sah2 ko yg slh...lg mau tengking2 org...
bg sejibik nakkkkkkkk?
mendidih ni darah serikandi aku ni....

dlm die dok tengking2 aku...dtgla sekumpulan mamat drp Indonesia...
sbb diorg nmpk eksident tu...tu yg diorg dtg nk tgk...
time kasihla ye abg2 indonesia sume...
sbb tolong back up aku...
dh diorg nmpk kn pe yg jadik...
saksi tu........

tp yg xsedapnyer...taula kawasan tu kawasan taman yg ramai bangsa Cina...
sekelip mata diorg bkumpul kt situ...
adoiiiiii...sesedap rasa gak nk backup apek tu...
lal.....klu salah kena la ngaku salah...
xkan bnda salah kite nk ckp betul gak...
ayoooooooo....

tp nasib baik gak...dlm ramai2 cina yg de kt situ...
de la sorg mamat cina ni ckp settle kt luar jer...
klu ikutkan mmg aku dh kol polis pun...diorg pun odw ke tmpt kejadian...
geram punyer psl sbb apek tu tengking2 aku...
simpati btukar jd geram yg amat...
oleh sbb...aku pun mls nk kecoh2...
okla settle kt luar je la...
tp xpsl2 aku kn bg apek tu rm50...
(lu kena time kasih kt gua tau apek...
lu punye salah...tp gua bg lu duit...
pttnyer gua yg minta ganti rugi dr lu tauuuuuuuu..
ingat tu apekkkkkkkkkk)

xpela...apek...gua sedekahla duit tu kat lu....
kaki lu pun luke2...
kang klu gua lapor kt polis...lu jugak susah...
motor lu tu dh la xlengkap...(apek tu nek motor kapcai yg sgt2 la kapcainyer)
nnt u yg sakit kena ngan polis...
sbb ari jumaat...ati gua pun rasa cm baik jer...
so...kite settle je....
mls gua nk gaduh2....

tp kesan drp eksident tu...
my baby...kemek sikit kt dpn tu...no plat pun pth sebelah...
sobs...sobss...sobs....
sian my baby...
sedihhhhhhhhh....
tp bile fikir2 balik...kdg2 ke ni mmg kena diuji...
bru la kite jd makin kuat...
dan skrg...aku makin kuat semangt...aku pun mkin berani..ye la time eksident tu cm aku ngan mama je...
dh la 2x pompun...leh bygkan x cmner gelabahnyer ktorg...

mmm...dan sepatah kata mama...
Allah bagi kite rezeki kat sini...Allah amek sikit rezeki kt sana lak...
spya kite ni sntiasa beringat...
yg pntg...pe pun...kite kena sntiasa bsyukur...
dan aku mmg bsykur....wpun kete aku kemek...
tp alhamdulillah...aku ngan mama slmt...
xde luka2...xde pening2...
alhamdulillah.........

p/s:ptg tu rasa geram sbb eksident..tp mlm sy hepi sbb dpt jmpa En. KAMI...sbb...die dtg tgk kete sy yg kemek tu...hehehehhehe.....tu la org ckp pe2 yg jd de hikmahnyer....


No comments:

NUFFNANG ADS KAMI