Saturday, April 2, 2011

ArgHHHHHhhh...Harga MinyaK Nek LaGi BeB...

huhuhu...
mungkin aku agak lambat tau...
sebab aku baru tau tadi pas baca kat MyMetro...
semalam memang xder aku tengok berita gara2 adik aku Eirul dok layan kartun jer...
ntahla....xtau la aku nak menjerit ke nak nangis ke nak ketawa ke nak senyum ke bile baca berita tu...
aku rasa nak nangis sebab aku pakai kete woooo...(orang len pun pakai gak ye)
dah sah2 la makin bertambah budget aku untuk minyak…
kalau tempat keje aku tu dekat xpe la gak...
ni pergi balik je dah agak2 74 km...
tu belum dikire lagi...aku dok pusing2 area manjung ni g kedai la...g situ sini la...
ha...cuba bayangkan...berapa banyak aku nk spend untuk minyak jer....
aku nak ketawa lak...sebab aku tau gaji aku memang banyak...
setakat naik 20 sen tu xder kesan la kat gaji aku...
huhuahu ( cakap besar ye ko Shafa...)
xpe la...aku anggap aku sedekah je la duit aku tu kat sape2 yang berkenaan ngan kenaikan minyak ni…
cuma nak tanyer sikitla kan...nape xnaik je terus smpai RM1.00 ker...
pastu xyah naik2 dah sepanjang tahun ni...
sebab kalau dilihat ngan potensi semasa....
de gak kemungkinan untuk harga minyak ni naik lagi tahun ni....
mintak simpang 44....
aku nak tersenyum lak...sebab aku tau...kalau aku dok protes sana sini pun...
harga minyak tu tetap akan naik jugak...
wat penat je kan....
tapi sebenarnye di sebalik sume ni...
aku pun faham...ngan situasi dunia sekarang...
ngan keadaan di sesetengah tempat berderet2 kacau bilau (Mesir, Libya, blabla)....
sudah pasti akan ader kesan pada pasaran harga minyak mentah dunia...
so memang xleh nak elak la kan...
ha...tengok...aku ni pun der hati perut tau...
ader sifat empati orang cakap...bagi aku mungkin pihak berkenaan dah usaha sebaik mungkin untuk mengekang kenaikan harga minyak ni...tapi gagal gak...
so...kite terima je la kan....reda orang tua2 cakap....
dan aku nak menjerit lak...sebab.......
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
aku suke2 nak menjerit....
hahahahahahahah.....
p/s:pe yang aku tulis...tu pandangan aku...masing2 der pandangan...so kalau der yang xsuke ngan pandangan aku...diam xperlu kata apa2...

No comments:

NUFFNANG ADS KAMI