Thursday, June 16, 2011

Kau Ni Jahat Tau...

as salam...

seperti biasa...saya bersiaran dari rumahku syurgaku...=)
menaip entry sambil2 meniarap kemalasan di hadapan ruang tamu rumah...
ye saya tahu....kurang sopan lagak begitu....
tapi keadaan memaksa...

ok2...sebelum online...tadi saya ader baca surat khabar...
heheheh...malam2 baru nak baca...
berita tergempar pun dah hampir nak tamat hari baru tau...
huhuhuhu...nak buat bagaimana...
selalunyer lepas balik keje sahaja...saya akan terus landing di atas katil...
sungguh penat...jadi tidak mungkin saya dapat membaca akhbar pada waktu tu...
oooohhh...kenapa saya baca helaian akhbar sedangkan saya boleh membaca akhbar secara online sahaja...
yup...sorang kawan saya bertanya soalan itu...
kerana baginyer...saya dah membazir RM 2.50 setiap hari untuk membeli Akhbar Harian Metro dan Kosmo...
terus terang saya tiada jawapan yang khusus...
cuma saya dapat merasakan lebih kepuasan dengan memgang akhbar itu dan membacanya...
saya tahu akhbar online lebih mudah...
saya cuma tidak suke...itu sahaja...


mmm....dalam saya dok belek2 helaian akhbar tu...
hati saya tibe2 rasa sangat marah...
yup...kemarahan saya kembali...
geram, benci, semua rasa pun ader...
kenapa masih ader orang yang suke mendera haiwan?
hay...kamu xader otak ke untuk berfikir...
jangan kerana haiwan tu xbole bercakap seperti manusia...
kamu pun suke2 hati nak mendera die...
kamu ni jahat tau...
saya benci kamu.....

mmmmmm...kenapa saya emo tibe2 ni?
ok2...kalau korang der baca Harian Metro n Kosmo (saya xtau akhbar len der skop berita ni atau tak...tapi saya hanya ingin merujuk kepada 2 akhbar ni sahaja sebab saya baca kedua2nya...)
tentu korang perasaan tantang berita di bahagian Global...
kisah seorang lelaki menjemur anak anjingnye di ampaian kain...
siap sepit dengan penyepit baju lagi...
ya Allah...tentu sakitkan badan anak anjing tu...
xdapat saya bayangkan...
kesian sungguh saya pada anak anjing tu...
walaupun tindakan tu diambil sebab kononnye die hanya membersihkan haiwannya...
tapi bagi saya...die sungguh kejam...
nasib baik xader pe2 yang buruk terjadi kepada anak anjing itu....
untuk berita penuh...sila KLIK

kesian kan?
terus terang saya sedih melihat gambar di atas....
zaman semakin maju, tapi sayangnyer pemikiran manusia pula semakin kebelakang...
mmmmmmmmm...

p/s:bila saya melihat gambar anak anjing ini, saya terbayangkan 2 ekor kucing saya , Omey dan Oley...saya juga mandikan mereka terutamanya apabila badan mereka kotor, bulu2 mereka dipenuhi debu kerana gemar bermain di luar rumah...tapi saya xpernah keringkan bulu badan kucing saya dengan cara menggantungkan mereka di ampaian kain....mmmmmmmmmmm.....manusia....manusia...manusia...






3 comments:

IMANSHAH said...

jom kita dera dia pulak

shy princessha said...

heheheheh...jom2...jahat sangat die tu...

kemey said...

maybe pemikiran dia trlalu kreatif hehehe..

NUFFNANG ADS KAMI