Wednesday, June 1, 2011

KeCeWa Lagi...MeManG SukE KaN BuaT AkU BeGiNi...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa....(sambil hentak2 kaki)...
memang suke kan buat aku begini....
memang suke kan tengok aku terkulat2 pandang kanan kiri...
memang suke kan buat aku lemah semangat....
memang suke kan buat aku nak menangis...
memang suke kan buat aku rasa kecewa....
memang suke kan buat aku hilang punca...
memang suke kan buat aku rasa cam xikhlas...
memang...memang...memang....

jahat...jahat...jahat...
nakal...nakal...nakal...
aku dah tahap nak meroyan kot ni....
alkisahnya pagi tadi la ni...
punyer la bersemangat aku g sekolah tadi...
kononnyer sebab arini turn aku nak mengajar kelas tambahan....
kena ajar subjek favorite aku lak tu...Sejarah....
memang aku suke sangat2 la....
gile bersemangat aku g sekolah...
dah la kena bangun awal...
dari kul 8 pagi...bumi Manjung ni disimbahi hujan...
memang lebat r...
tapi demi menaburkan bakti untuk anak2 muridku...(gile ayat skema)
tepat kul 9.30 pagi...aku redah gak hujan lebat tu....
seb bek la tadi aku g sekolah ngan nisa...
xder la boring time drive...

kul 10.15 sampai kat sekolah...
ok...ok...ok...der lagi 15 minit sebelum kelas tambahan bermula....
aku pun g pejabat...amek fail rekod kedatangan murid....
sembang2 sikit ngan akak2 kat pejabat tu...
tepat kul 10.30....aku pun bergegas ke kelas 3A1...
tapi...Ya Allah....kuciwanya aku....
cuma der 5 orang budak je yang ader....
tapi xpe...aku sabar menunggu...
ye la...kot2 budak2 ni der hal ke sebab tu datang kelas lambat...
agak2 sejam selepas kelas bermula...
budak yang ader memeng bertambah jumlahnyer...
dari 5 orang menjadi 13 orang....
dan tu gak la jumlah sampai akhir kelas....
sedangkan jangkaan awal sepatutnyer der lebih 30 orang....
tapi hadoiiiiiiiiiiiiiii.....

kenapa sayang...kenapa kamu buat ckgu kamu begini....?
kamu budak ckgu kamu ni bersedih.....
sampainya hati kamu.....
 
 
mmmmmm....mls dah nak tulis pe2....
aku sangat2 kuciwa mengenangkan hal pagi tadi....
benci...benci...benci...


No comments:

NUFFNANG ADS KAMI