Friday, August 19, 2011

Ha Amek Ko...

as salam...

huhuhu...kite ni diajar selalu bersabar kan?
tapi kadang2 kalau dah sampai limit...
sabar pun leh hilang...betul tak?
 
huhuhu...sepanjang hampir 3 tahun saya menjadi guru...
memang saya akui...kadang2 kesabaran saya hilang...
hilang sebab...
a) anak murid  tak dengar cakap...
b) bile tengah bercakap atau bagi arahan der je anak murid yang nak menyampuk...pastu wat ayat macam tak bersalah pulak...
c) len arahan yang diberi...len plak yang anak murid saya buat...adoiiii
d) bile dah dekat nak exam...tapi anak murid saya langsung tak tunjukkan sikap nak berubah jadi rajin...

isk...isk...isk...
sebenarnya banyak lagi perkara yang kadang2 membuatkan saya hilang sabar bile bercakap tentang anak murid saya ni...
malah saya akui...kadang2 sampai menitis air mata bile anak murid degil tak mahu dengar cakap...
bukan kerana saya lemah...tapi kadang2 memang cepat je tersentap...
abis nak buat macam mana kan...

tapi sebenarnya...walau kadang2 saya marah tahap gaban...
tapi saya akui...mereka lah yang menceriakan hidup saya...
hati tersentuh bile setiap kali saya marah...
bile saya merajuk...
akan ader anak murid yang datang memujuk dan meminta maaf...
sangat terharu k...
mereka memang nakal...
tapi saya tahu...kadang2 apa yang mereka buat di luar kotak fikiran diorang...
saya juga pernah menjadi pelajar dulu...
saya tahu...
kadang2 sebagai murid kite mahu bergurau dengan guru2 kite...
cuma kadang2 kite tak sedar gurauan kite tu dah melampaui batas...
tapi...kalau kite dah menjadi rakan kepada anak murid kite...
hakikat tu terpaksa kite terima jugak...
alahaiiiiiiiiiii anak muridku...

p/s:percubaan SPM dah dekat...pastu...SPM yang betul lak...moga2 anak muridku mendapat hidayah untuk berubah menjadi lebih rajin belajar...cikgu selalu doakan korang tau...sebab cikgu sayang korang sangat2...ummmmuahhhhh




No comments:

NUFFNANG ADS KAMI