Friday, September 30, 2011

Saya MerDeka...Yehaaaaa

as salam...

salam jumaat semua...
bagaimana hari ni?
sihat?...harap-harap semua sihat henadaknya...

rindu saya pada blog ni...
dah beberapa hari tak tulis entry...
keadaan tak mengizinkan kerana saya perlu menyudahkan urusan menyemak kertas percubaan pelajar saya...
tapi sekarang.....
saya sudah MERDEKA...
semua kertas telah siap ditanda...
markah juga telah dimasukkan dalam SAPS...
mudah nampaknya urusan memasukkan markah ke dalam sistem SAPS tu...
kalu sebelum ni...
berjanggut rasanya nak masukkan markah...
alhamdulillah...
urusan saya dipermudahkan...

sebut tentang keputusan percubaan pelajar saya...
mmm...ada pelajar yang mendapat markah yang memang saya jangka...
tapi masih ada yang tidak mencapai jangkaan saya...
tapi tak pe...saya berfikiran positif...
meraka BOLEH...pasti BOLEH
cuma saya berharap...
pelajar saya akan lebih fokus...
saya sangat risau sebenarnya kerana...
saya perhatikan masih ada sebilangan pelajar saya yang tidak mengambil berat dengan SPM...
masih lagi suke bermain...
bile diberi set soalan latih tubi...
memanjang beri alasan tiada masa untuk menyiapkan latihan tu...
kalau di sekolah...di dalam kelas...
masih lagi saya boleh paksa mereka siapkan latihan...
tapi bile mereka balik ke rumah...
latihan yang diberi entah ke mana...
datang keesokannya ke sekolah...
langsung tak siapkan latihan...
macam mane ni....
rasa macam nak telefon ibu bapa mereka supaya selalu tengokkan anak-anak mereka je...
mmmmmmmmmmm...
tapi bukannyer tak pernah bagitau ibu bapa mereka...
tapi tu la...anak-anak sendiri pun takmahu dengar cakap ibu bapa...
adoiiii...siapa yang bersalah sebenarnya ni?
risaunye saya....

mmm...bagi yang membaca blog ini...
bole tak kalau saya mahu minta satu pertolongan?
bole tak tolong doakan semoga pelajar saya akan terbuka pintu hati untuk lebih serius dalam pelajaran...
SPM tidak lama lagi sahaja...
saya harapkan mereka akan mendapat keputusan yang baik...
sebab semua itu untuk diri mereka...
bukan untuk saya...
tolong doakan ye...
terima kasih untuk doa yang kamu titpkan untuk pelajar saya...

p/s:huhuhuhu...bole sakit jantung bile mengenangkan perangai pelajar ni...mmm

No comments:

NUFFNANG ADS KAMI