Thursday, February 2, 2012

SaYa KuLi KaMu...

as salam

saya memang tak pernah berkira pasal kerja...
kalau orang tolong saya...
insyaAllah...saya juga akan tolong die balik...
die tak berkira dengan saya...
saya juga tak akan berkire dengan die...
sungguh...
sebab saya selalu berpegang kepada prinsip...
kalau kite tolong orang...
orang akan tolong kite balik...

tapi...
kali ni saya nak jadi sangat berkire dengan kerja...
kenapa ye...
kalaula ada seorang yang kamu tahu pandai membuat kerja...
jadi orang tu aje yang kamu akan bagi kerja...
habis...
orang lain macam mana?
tak kan orang lain hanya nak goyang kaki saje...?
tolongla...

kerja saya dah cukup banyak...
semua memerlukan saya menghadap laptop...
online sistem sana...online sistem sini...
dah cukup saya menguruskan EMIS, SMM, LADAP, OPMEN...
dan kini ada pula ada pulak Sistem Pangkalan Data Murid...
kena online plak tu...
adoiiiiii....
semua tu saya buat seorang diri saja tau...
seorang diri...

kamu tau tak...saya juga ada keluarga untuk diberi perhatian...
ya memang saya tak ada suami untuk dijaga...tak ada anak untuk dibelai manja...
tapi saya masih ada mama dan adik2 yang tinggal bersama saya...
jadi...
apa bezanya tanggungjawab saya di rumah dengan kamu?
kamu suami...kamu isteri...kamu ketua kelurga...
saya juga sama...
saya ketua keluarga...saya kakak sulung...saya drebar...saya heroin mama...
sekali lagi saya bertanya...
apa bezanya saya dengan kamu?

begitu ramai guru2 yang lain...
mengapa kamu tak pilih mereka..?
bukan saya seorang saja guru di sini...
kerja kena adil la...
barula masing2 bersemangat nak bekerja...
tapi kalau seorang saja yang asyik kena...
bole pancit cikgu tu beb...
ni bukan mainan yang ada bateri tu ek...
kalau abis bateri boleh nak cas balik...
ni orang tau...
yang ada perasaan segala bagai...

kamu memang tak pernah mengerti kan?
kannnnnnnnnnn?

No comments:

NUFFNANG ADS KAMI