Sunday, February 5, 2012

SaLam MauLiDur RasUL 1433/2012

as salam...


Salam Maulidur Rasul 1433 kepada semua umat Islam...
mari berselawat ke atas Nabi Junjungan Kita...'
Nabi Muhammad S.A.W


(kredit En. Google Images)

teringat masa sekolah rendah dulu...
bile de je sambutan Maulidur Rasul di sekolah...
mesti saat2 yang ditunggu...
sebabnye...
dapat peluang untuk berarak bersama kawan2...sambil2 berselawat ke atas Nabi...
siap dengan sepanduk segala bagai...
lagipun...time ni la peluang untuk pakai baju kurung or baju melayu warna warni...
pastu bile abis je berarak...
kelam kabut tukar baju sebab nak masuk pertandingan nasyid lak...
baju mesti la sama satu pasukan kan...
ha...time ni la nak tengok budak2 pakai sampin songket semua...
konon2 untuk dapat markah persembahan lebih la...heheheheh

mmmm...
tapi bile dah naik ke sekolah menengah...
aktiviti berarak ni dah xde lagi...
biasanya kali akan ader ceramah jer...
pertandingan nasyid tu masih ader...
cuma dah tak meriah cam sekolah rendah...


tapi...
bagi saya...
walau bagaimana pun sambutan yang dibuat...
kite kena tahu tujuan sebenar sambutan ni...
jangan masa hari ni je kite ingat kepada Nabi Muhammad SAW...
waktu2 lain jugak kite seharusnya ingat kepada Baginda...


dan seiring dengan sambutan Maulidur Rasul ni jugak...
merupakan hari gembira untuk sahabat saya...
Halimatun Saadiah atau saya lebih suke panggil die Atun...
sebabnya...
tengah hari tadi...
selamatlah Atun menjadi tunangan orang...
Selamat Bertunang Atun dan ......... (erkkkk...sori...saya terlupe nama tunang Atun...ampun)
majlisnye simple tapi sweet...
less is better kan?
cepat...ringkas...
i loikeeeeeeee
selamat berbahagia Atun...
lagi setahun dari sekarang...
insyaAllah majlisnye kan?
tak sabar nak tunggu...
saya tumpang gembira untuk kamu Atun...


(sian Atun...kena ikut arahan saya posing gini...heheheh)

adios

p/s: sayang gambar tunang Atun saya cuma ader sekeping je...tu pun tangkap guna henfon...kamera lupe bawa...sobs...sobs...sobs...


No comments:

NUFFNANG ADS KAMI